Prześlij do nas swoją metamorfozę, a my ją opublikujemy na naszym blogu! kontakt@wspomagaczcelu.pl

Najlepsza dieta 2017

Dieta

W dzisiejszych czasach mając dostęp do tak wielu różnych diet, może być ciężko zdecydować się, która będzie dla nas najlepsza.  Brytyjskie Towarzystwo Dietetyczne zrobiło przegląd najpopularniejszych diet w 2017 roku i o to które z nich są najlepsze:

  • Dieta 5:2

Jest ona oparta na zasadzie 2 dni głodówki w tygodniu . Oprócz utraty wagi udowodniono, że może poprawić funkcjonowanie mózgu i ochronę przed otępieniem i chorobą Alzheimera.

PLUSY:

Trzymanie się schematu 2 dni w tygodniu jest łatwiejsze do osiągnięcia niż 7 dniowy rygor.  Potwierdzona skuteczność w profilaktyce niektórych chorób.

Minusy:

Głodówka może powodować zawroty głowy, drażliwość , senność oraz trudności w koncentracji. Dodatkowo może wystąpić nieświeży oddech a nawet w ekstremalnych przypadkach możemy doprowadzić do odwodnienia.

Dni w których nie pościmy nie oznaczają, że możemy jeść wszystko co chcemy.

  • Dieta Dukana

Wysokobiałkowa dieta dr Dukana polega na prawie całkowitym wyeliminowaniu węglowodanów z diety. Nie ma limitu co do ilości jedzonych posiłków ważne tylko aby przestrzegać zasad planu. W pierwszej fazie diety jesteśmy na ścisłej diecie białkowej opierającej się na 72 nisko tłuszczowych pokarmach bogatych w białko jak kurczak, jajka, ryby czy indyk. Okres ten trwa średnio 5 dni w celu szybkiej utraty wagi. Węglowodany z wyjątkiem otrębów owsianych nie występują.

Kolejne 3 etapy planu to stopniowe dodawanie warzyw i owoców a ostatecznie wszystkich produktów spożywczych . Celem jest stopniowa utrata wagi około 1 kg tygodniowo. Nie ma podanego ile czasu powinno minąć do osiągnięcia ostatniego etapu trwającego do końca życia czyli jednego dnia w tygodniu na diecie białkowej oraz regularnych ćwiczeń w postaci marszu.

PLUSY:

Bardzo szybka utrata wagi co motywuje do przestrzegania diety. Nie trzeba ważyć żywności oraz liczyć kalorii. Nie ma ograniczeń co do ilości spożywanego pokarmu.

MINUSY:

Na początku mogą wystąpić działania nie pożądane, takie jak nieświeży oddech, suchość w ustach, zawroty głowy, bezsenność. Brak produktów bogatych w błonnik może powodować zaparcia.

African Mango 900

  • Dieta Paleo

Znana również jako dieta jaskiniowców składa się z produktów które można upolować i złowić takich jak mięso i owoce morza oraz z produktów które mogą być zbierane jak orzechy, nasiona, owoce, jaja. Jest to system oparty na nawykach żywieniowych naszych przodków przed rozwojem rolnictwa około 10.000 lat temu. Ogólnie dieta paleo jest postrzegana jako nisko węglowodanowa.  Zwolennicy diety twierdzą, że może pomóc Ci schudnąć i zmniejszyć ryzyko takich chorób jak cukrzyca, choroby serca czy nowotwory. Jednak badać dotyczących tej diety jest mało a niektóre dają wyniki podobne do diety niskotłuszczowej jednak z nieco lepszym wpływem na zdrowie.

PLUSY:

Dieta zachęca do jedzenia jedzenia  mniej przetworzonych produktów. Ograniczenie produktów wysokokalorycznych pozwoli schudnąć. Dieta jest prosta i nie wymaga liczenia kalorii.

MINUSY:

Nie posiadamy zapisów diet naszych przodków z tamtego okresu dlatego skład diety opiera się głównie na domysłach.  Dieta zachęca do jedzenia mięsa co  jest sprzeczne z obecnie przyjętymi zaleceniami dotyczącymi konsumpcji męsa.

Wysokie koszt potrzebnych produktów

  • Nowa dieta Atkinsa

Obiecuje nam zmienić nasze ciało w maszynę do spalania tłuszczu. Teoretycznie chodzi o to, że jeśli nie dostarczymy do organizmu węglowodanów to ten wykorzysta tłuszcz jako źródło energii. W pierwszej fazie w której tracimy najwięcej kilogramów jesteśmy na diecie bogatej w białko. W kolejnych 3 fazach zalecane są regularne ćwiczenia i stopniowe wprowadzanie węglowodanów. Dieta pozwala schudnąć 7 kg w ciągu 2 tygodni oraz stopniowo tracić wagę w kolejnym okresie.

PLUSY:

Można szybko stracić na wadzę co daję motywację. Zachęca do odstawienia alkoholu i przetworzonych węglowodanów. Pozwala na jedzenia czerwonego mięsa, masła, śmietany czy majonezu co przemawia do ludzi.

MINUSY:

Mogą wystąpić działania niepożądane jak nieświeży oddech, suchość w ustach, zmęczenie, zawroty głowy oraz zaparcia od obniżenia spożywania błonnika. Wysokie spożycie tłuszczów może zwiększyć ryzyko chorób serca.

  • Dieta Alkaliczna

Dieta opiera się na założeniu, że przez to co jemy nasze ciało wytwarza za dużo kwasu, który w organizmie przekształca się w tłuszcz. Wysoki poziom kwasu obwiniany jest również o powodowanie zapalenia stawów, osteoporozy czy zaburzenia pracy nerek.

Dieta polega na ograniczeniu produktów zwiększających zakwaszenie organizmu jak mięso, produkty mleczne, kofeina czy alkohol a zastąpienie ich produktami alkalicznymi a więc dużej mierze owocami i warzywami

PLUSY:

Dieta zawiera mnóstwo dobrych rad zdrowego odżywiania takich jak unikani mięsa i produktów przetworzonych na rzecz owoców i warzyw.

MINUSY:

Wyrzucając z diety produkty mleczne jak sery czy jogurty musimy znaleźć inne źródło wapnia co nie jest proste. Ta zasada tyczy się wszystkich produktów które usuniemy z naszego dotychczasowego jadłospisu.

Acai Berry Extreme