Prześlij do nas swoją metamorfozę, a my ją opublikujemy na naszym blogu! kontakt@wspomagaczcelu.pl

Jak schudnąć po ciąży

 Odchudzanie po ciąży

Obecnie gdy Twoje dziecko przyszło już na świat masz masę dodatkowych rzeczy na głowie jak karmienie, kąpanie, przewijanie, usypianie oraz pozbycie się dodatkowych kilogramów, które przybyły Ci podczas ciąży. Jeśli przed ciążą posiadałaś normalną wagę a 9 miesięcy z dzieckiem w brzuchu sprawiły, że przytyłaś 10 – 15 kg najprawdopodobniej powrót do wagi docelowej nie zajmie Ci więcej niż kilka miesięcy. Jeśli jednak już przed ciążą miałaś problemy z nadwagą powrót do początkowej wagi może zająć o wiele więcej czasu.

I choć każda młoda mama pragnie wyglądać szczupło jak miało to miejsce przed zajściem w ciąże najważniejsze jest cierpliwość. W telewizji możemy zobaczyć jak gwiazdy kina zaraz po urodzeniu odzyskują szczupłą figurę, jednak nie mogły tego osiągnąć w sposób przyjazny dla Twojego ciała. W internecie możemy spotkać się z nagłówkami jak ona to zrobiła, dietetycy twierdzą że bardziej istotnym pytaniem byłoby dlaczego to zrobiła. Ich sekret tkwi w stosowaniu bardzo rygorystycznej diety na odchudzanie oraz powrót do intensywnej aktywności fizycznej mimo iż ich ciało nie jest jeszcze na to gotowe.

Lekarze zalecają bardzo stopniowe odchudzanie które powinno trwać minimum tyle ile trwała ciąża a więc co najmniej 9 miesięcy. Oto kilka wskazówek które pomogą Ci odzyskać dawną wagę w sposób bezpieczny i przyjemny:

  • Początkowo nie stosuj diet

To może wydawać się dziwne jednak stosowanie diet odchudzających po ciąży może osiągnąć odwrotny skutek. Młoda mama ma teraz wiele pracy i stresu, pozbawienie jej ulubionych potrwa i nie dojadanie spowodowane dietą może odbić się na jej zdrowiu psychicznym i kondycji organizmu. Zaleca się jeść po prostu zdrowo tak aby nie czuć głodu i mieć pod ręką warzywne i owocowe przekąski. Ważne aby nie schodzić poniżej 1800 kcal dziennie zwłaszcza kiedy karmisz piersią

  • Wypełnij lodówkę „super żywnością”

Wybieraj żywność bogatą w składniki odżywcze. Jednym z takich produktów jest ryba która ma mnóstwo kwasów tłuszczowych omega – 3 pomagających zdrowo rozwijać się Twojemu dziecku wpływając na jego mózg i układ nerwowy. Unikaj tuńczyka zwłaszcza w puszkach gdyż zawiera duże ilości rtęci.

Mleko i jogurty również możemy zaliczyć do tej grupy gdyż zawierają wapń wpływający na wytrzymałość kości. Nie zapomnij o produktach białkowych jak chude mięso, drób czy fasola które pomogą zachować uczucie sytości na dłużej.

  • Karm dziecko piersią

Istnieje wiele badań potwierdzających, że kobiety karmiące piersią szybciej wróciły do wagi z przed ciąży. Karmiąc piersią możemy zjadać o 300 kcal dziennie więcej.

  • Pij dużo

Picie dużych ilości wody w ciągu dnia uchroni Cię przed odwodnieniem oraz wypełni Twój żołądek co sprawi, że będziesz jeść mniej. Niektóre badania wykazały, że picie dużych ilości wody przyspiesza metabolizm. Zaleca się spożywanie 2 litrów wody dziennie jednak lekarze nie są co do tego zgodni tak więc polecają obserwować kolor moczu i częstość wizyt w toalecie. Powinniśmy pić tyle aby nasz mocz był koloru jasnego i co 3 – 4 godziny powinniśmy musieć chodzić do toalety.

  • Zacznij ćwiczyć

Ćwiczenia po ciąży świetnie wpłynął na Twoje ciało ale także na psychikę. Nie musisz iść od razu na siłownie wystarczy energiczny spacer z dzieckiem w wózku raz dziennie. Później możesz dołączyć do tego trening z ciężarem do którego możesz wykorzystać hantle lub nawet siatki z zakupami. Pamiętaj jednak aby przed rozpoczęciem treningu skonsultować to  z lekarzem zwłaszcza jeśli rodziłaś przez cięcie cesarskie.

Skorzystaj z pomocy dietetyków którzy ułożą Ci plan zdrowego odżywiania pomocny w utracie wagi oraz konsultuj na bieżąco z lekarzem swój stan, który oceni jak intensywny wysiłek fizyczny możesz wykonywać.