Prześlij do nas swoją metamorfozę, a my ją opublikujemy na naszym blogu! kontakt@wspomagaczcelu.pl

Dieta Dukana

Jest to jedna z najbardziej efektywnych diet w kuracji odchudzającej jakie istnieją jednak trzeba mieć na uwadze fakt, że istnieje coraz więcej głosów lekarzy którzy uważają, że może mieć negatywny wpływ na zdrowie. Głównym założeniem diety jest jedzenie głównie posiłków białkowych do których trawienie organizm potrzebuje wykorzystać dużo energii czyli spala kalorie. Stosowanie tej diety według zaleceń pozwala schudnąć do 20 kg.

Autor diety dr. Pierre Dukan podzielił stworzoną przez siebie dietę na cztery etapy.

Dieta Dukana fazy:

  • Faza 1 – uderzeniowa: dokonywana za pomocą diety składającej się z samych protein jej skuteczność i efekt jest osiągany w tempie porównywalnym do całkowitej głodówki. W trwającym do 10 dni okresie musimy się jedynie takimi produktami jak: chude mięso, podroby, wszystkie rodzaje ryb, owoce morze, drób jednak unikać kaczki, chude wędliny, chudy nabiał. Należy pamiętać o spożywaniu min 1.5 l wody na dobę. Zalecane także jest wspomaganie się herbatkami ziołowymi np. Hello Slim. W celu lepszej pracy przewodu pokarmowego można przyjąć do 2 łyżek otrębów owsianych.

  • Faza 2 – naprzemienna: kolejny etap charakteryzuję się już mniej restrykcyjnym okresem. Założeniem tej fazy jest jedzenie proteinowo – warzywnych posiłków a przez kolejne dni jedynie proteinowych posiłków jak miało to miejsce w fazie uderzeniowej. Można to robić w okresie 5 dni /5 dni. Ten etap powinien trwać do uzyskania oczekiwanej przez nas wagi.
  • Faza 3 – utrwalania uzyskanej wagi: ten okres powinien trwać 10 razy dłużej niż ilość utraconych kilogramów a więc jeśli straciliśmy 15kg to dietę trzeba stosować przez 150 dni. Na tym etapie możemy jeść produkty proteinowe i warzywne bez konieczności podziału na poszczególne dni. Dodatkowo raz lub dwa razy w tygodniu możemy zrobić sobie tak zwany cheat meal polegający na jedzeniu czego chcemy.
  • Faza 4 – utrwalenia: celem tej fazy jest nie dopuszczenie do ponownego przybrania na wadzę. Etap ten trwa całe życie i możemy jeść już prawie wszystko co chcemy, ważne aby były to zbilansowane posiłki. Pamiętajmy aby nadał nie jeść słodyczy i napojów słodzonych. Zaleca się przyjmowanie około 3 łyżek otrębów owsianych dziennie. Ważne aby raz w tygodniu jeść tak jak to miało miejsce w fazie uderzeniowej.

Dr. Dukan zaleca dodatkowo aby wdrożyć do swoich codziennych zajęć aktywność fizyczną w postaci marszu. W pierwszej fazie 20 minut, 2 i 3 należy zwiększyć czas do 30 minut w ostatnim etapie maszerujemy dziennie 20 minut.